Getting connected with
our biggest telecom provider

Case - KPN

Al 135 jaar maakt KPN het leven vrijer, leuker en makkelijker door te verbinden. Als Koninklijk bedrijf met Koninklijke standaarden staat KPN voor kwaliteit, hoogwaardige service en innovatie. Om dit waar te maken zijn ruim 12.000* medewerkers elke dag hard aan het werk om Nederland het beste te bieden op communicatiegebied.
  • Werkzaamheden UX Design, UI Design, Service Strategy
Een groot deel van dit verbinden gebeurt intern, via het platform TeamKPN waar de laatste ontwikkelingen worden gedeeld in en rondom het bedrijf. Van de strategische koers die KPN vaart tot verslag van de laatste evenementen en productreleases; de homepagina van TeamKPN vormt de informatieve ader van het bedrijf.
KPN kwam bij Sublime Jamming met de vraag om dit prijswinnende platform zowel structureel als visueel te herzien en aan te laten sluiten bij de hoge digitale standaarden van vandaag en geëvolueerde interne communicatiestrategie van KPN.
TeamKPN bestaat uit een deel dat in het teken staat van interne communicatievoorziening en een losstaand onderdeel, genaamd Channels, dat is gericht op informatievoorziening. Werknemers van KPN zijn afhankelijk van deze Channels om klanten en elkaar te voorzien van de meest actuele en relevante informatie. Van het productenportfolio tot actuele storingen en persoonlijke ontplooiingstrajecten; TeamKPN Channels is hét communicatieplatform voor de KPN-medewerker.
Samen met KPN heeft het team van Sublime Jamming gekeken naar de behoeften en uitdagingen van de verschillende specialismes binnen KPN. Op basis van deze inzichten zijn er persona’s gevormd met ieder een uniek behoefteprofiel.
Met behulp van deze persona’s hebben we de gebruikersreis in kaart gebracht en een ‘task flow’ opgezet. De task flow is een uitwerking van elke mogelijke taak binnen het platform. Met deze task flow als uitgangspunt hebben we een intuïtieve en efficiënte navigatie ontworpen.
De oude situatie bestond uit een hoop scrollen naar de verschillende onderdelen van het platform. In de praktijk betekende dit dat lage prioriteit gelijk stond aan meer moeite – hoe verder naar beneden het onderdeel stond, des te onbelangrijker dit onderdeel geacht werd.
Natuurlijk is het belangrijk dat een uitvoerig platform als TeamKPN doeltreffend wordt ingedeeld. Een belangrijk aspect binnen dit proces is het segmenteren en klusteren van relevante informatie en deze vervolgens inzichtelijk en bereikbaar maken.
Doormiddel van een verticale navigatie is het gehele Channels platform te navigeren in een enkele klik. Gebruikers hoeven op deze manier niet meer te scrollen om bij de verschillende onderdelen van het platform te landen en door een top-down structuur is het alsnog mogelijk een overzichtelijke en inhoudelijke hiërarchie aan te geven.
Een compleet en krachtig communicatieplatform opgezet vanuit de gebruiker dat écht werkt. Wil je dat we met ons team van merkstrategen, designers, copywriters en filmmakers een keer vrijblijvend meedenken over jouw communicatie- en designuitdagingen?
Mail ons en let’s start jamming!

eliane@sublime.nl